Cum acţiunea
didacticǎ este premeditatǎ şi vizeazǎ atingerea unor scopuri, este firesc sǎ
existe cineva care se intereseazǎ dacǎ ceea ce trebuia fǎcut, a fost fǎcut (Cucoş, op.
cit.,p. 419). În cazul nostru, scopul este nu numai însuşirea de
cunoştinţe, ci activarea lor în viaţa de zi cu zi, în deprinderea caracterului
moral-social. De asemenea, scopul nevǎzut este îndrumarea spre mântuire, spre
Lumina Taborului, spre Lumina Învierii.
Evaluarea educaţionalǎ este procesul de colectare
sistematicǎ, orientatǎ de obiectivele definite, a datelor specifice privind
evoluţia şi/sau performanţa evidenţiate în situaţia de evaluare, de
interpretare contextualǎ a acestor date şi de elaborare a unei judecǎţi de
valoare cu caracter integrator care poate fi folositǎ în diverse moduri,
prespecificate însǎ în momentul stabilirii scopului procesului de evaluare.
Prin evaluare profesorul va urmari:
- modul de gestionare a libertatii de examinare a faptului real ori de analiza critica a continutului unui text;
- stimularea curiozitatii naturale si interesul spontan al elevilor pentru descoperire.
- incurajarea activitatilor de organizare si integrarea a datelor culese, a cunostintelor reactualizate in vederea aplicarii lor la solutionarea problemelor date;
- cum a inteles si cum a folosit independenta in activitatea propusa;
- operativitate si rapiditate in reactii (cognitive, afective, motrice);
- responsabilitate pentru ceea ce intreprinde.
Item
Interesul pentru subiectul Natura- darul lui Dumnezeu pentru om se manifesta prin curiozitate si dorinta de cunoastere; formuleaza intrebari clare si concise
Nota 5-6 = Manifesta interes scazut, dar intuieste anumite aspecte;
Nota 7-8 = Isi exprima curiozitatea, interesul si motivatia pentru cunoastere, are un potential suficient de intuitie.
Nota 9-10 = Are un inteles neechivoc, clar si sigur, cu dorinta de depasire a limitelor cunoasterii temei.
Item
Identifica si exploreaza cu usurinta paginile web sugerate de profesor, avand un spirit de observatie:
Nota 5-6 = Timpul necesar pentru identificarea informatiilor este mare si foarte mare;
Nota 7-8 = Spiritul de observatie este suficient pentru a indeplini obiectivele propuse;
Nota 9-10 = Spiritul de observatie depaseste asteptarile, indeplinind obiectivele eficient si dezvoltandu-le prin mai multe informatii.
Item
Textul pe care il are de studiat este comprehensibil si are o sistematizare accesibila
Nota 5-6 = Intelegerea textului este greoaie, dar reuseste a sistematizeze anumite informatii in timpul propus.
Nota 7-8 = Prezentare este facut in mod comprehensibil, pe alocuri existand anumite lacune de incertitudine.
Nota 9-10 = Comprehensiv, logic, sigur pe sine.
Item
Abilitati digitale necesare in reusita accesarii paginilor web, a link-urilor, a adreselor URL.
Nota 5-6 = Abilitati digitale de nivel mediu care ingreuneaza activitatea propusa.
Nota 7-8 = Abilitati digitale bune spre foarte bune, suficiente desfasurarii activitatii de exploatare in mediul IT.
Nota 9-10 = Excelente abilitati digitale.
Item
,,Dezvoltarea durabila" la nivelul cognitiv al elevilor, folosind cunostintele dobandite la scoala si in afara ei, din domeniile: religie, stiinte, cultura civica, geografie, biologie, fizica, care il determine sa cunoasca si implicatiile morale ale omului asupra naturii, primita in dar de la Dumnezeu.
Nota 5-6 = Cunostintele stocate in memoria elevului sunt putine, greu de transformat in vederea conturarii obiectivului propus.
Nota 7-8 = Reuseste sa contureze raspunsul sarcinilor de lucru, dar alege destul de greu solutia optima.
Nota 9-10 = Cunostintele teoretice solide dobandite sunt transpuse in practica cu succes. In cadrul explorarii directe, autentice, intelege esenta, sensul si semnificatia informatiilor cautate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu