luni, 18 ianuarie 2016

Evaluarea

     Inanitea evaluarii profesorul trebuie sa-si mai reaminteasca mai multe aspecte ale educatiei in sine.
   Cum acţiunea didacticǎ este premeditatǎ şi vizeazǎ atingerea unor scopuri, este firesc sǎ existe cineva care se intereseazǎ dacǎ ceea ce trebuia fǎcut, a fost fǎcut (Cucoş, op. cit.,p. 419).       În cazul nostru, scopul este nu numai însuşirea de cunoştinţe, ci activarea lor în viaţa de zi cu zi, în deprinderea caracterului moral-social. De asemenea, scopul nevǎzut este îndrumarea spre mântuire, spre Lumina Taborului, spre Lumina Învierii.
    Evaluarea educaţionalǎ este procesul de colectare sistematicǎ, orientatǎ de obiectivele definite, a datelor specifice privind evoluţia şi/sau performanţa evidenţiate în situaţia de evaluare, de interpretare contextualǎ a acestor date şi de elaborare a unei judecǎţi de valoare cu caracter integrator care poate fi folositǎ în diverse moduri, prespecificate însǎ în momentul stabilirii scopului procesului de evaluare. 
   Prin evaluare profesorul va urmari:
- modul de gestionare a libertatii de examinare a faptului real ori de analiza critica a continutului unui text;
- stimularea curiozitatii naturale si interesul spontan al elevilor pentru descoperire.
- incurajarea activitatilor de organizare si integrarea a datelor culese, a cunostintelor reactualizate in vederea aplicarii lor la solutionarea problemelor date;
- cum a inteles si cum a folosit independenta in activitatea propusa;
- operativitate si rapiditate in reactii (cognitive, afective, motrice);
- responsabilitate pentru ceea ce intreprinde.

Item
Interesul pentru subiectul Natura- darul lui Dumnezeu pentru om se manifesta prin curiozitate si dorinta de cunoastere; formuleaza intrebari clare si concise
Nota 5-6 = Manifesta interes scazut, dar intuieste anumite aspecte;
Nota 7-8 = Isi exprima curiozitatea, interesul si motivatia pentru cunoastere, are un potential suficient de intuitie.
Nota 9-10 = Are un inteles neechivoc, clar si sigur, cu dorinta de depasire a limitelor cunoasterii temei.

Item
Identifica si exploreaza cu usurinta paginile web sugerate de profesor, avand un spirit de observatie:
Nota 5-6 = Timpul necesar pentru identificarea informatiilor este mare si foarte mare;
Nota 7-8 = Spiritul de observatie este suficient pentru a indeplini obiectivele propuse;
Nota 9-10 = Spiritul de observatie depaseste asteptarile, indeplinind obiectivele eficient si dezvoltandu-le prin mai multe informatii.

Item
Textul pe care il are de studiat este comprehensibil si are o sistematizare accesibila
Nota 5-6 = Intelegerea textului este greoaie, dar reuseste a sistematizeze anumite informatii in timpul propus.
Nota 7-8 = Prezentare este facut in mod comprehensibil, pe alocuri existand anumite lacune de incertitudine.
Nota 9-10 = Comprehensiv, logic, sigur pe sine.

Item
Abilitati digitale necesare in reusita accesarii paginilor web, a link-urilor, a adreselor URL.
Nota 5-6 = Abilitati digitale de nivel mediu care ingreuneaza activitatea propusa.
Nota 7-8 = Abilitati digitale bune spre foarte bune, suficiente desfasurarii activitatii de exploatare in mediul  IT.
Nota 9-10 = Excelente abilitati digitale.

Item
,,Dezvoltarea durabila" la nivelul cognitiv al elevilor, folosind cunostintele dobandite la scoala si in afara ei, din domeniile: religie, stiinte, cultura civica, geografie, biologie, fizica, care il determine sa cunoasca si implicatiile morale ale omului asupra naturii, primita in dar de la Dumnezeu.
Nota 5-6 = Cunostintele stocate in memoria elevului sunt putine, greu de transformat in vederea conturarii obiectivului propus.
Nota 7-8 = Reuseste sa contureze raspunsul sarcinilor de lucru, dar alege destul de greu solutia optima.
Nota 9-10 = Cunostintele teoretice solide dobandite sunt transpuse in practica cu succes. In cadrul explorarii directe, autentice, intelege esenta, sensul si semnificatia informatiilor cautate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu